סוכנות לביטוח בע"מ

קרנות פנסיה

קרנות הפנסיה

קרן הפנסיה הינה מסלול חיסכון לפרישה, המקנה לך קצבה חודשית קבועה בעת פרישתך מעבודה.

מטרת קרנות הפנסיה היא להבטיח לאדם העובד ולשאיריו, התלויים בו בפרנסתם, המשך הכנסות חלופי למקור ההכנסה הכלכלי שנפסק בשל פרישה מעבודה, נכות או מוות. גובה הפנסיה קשור ברמת ההכנסה המבוטחת של העובד ממנה הופרשו אחוזים לקרן הפנסיה, ובמשך תקופת ההפרשות.

קרן הפנסיה הינה תכנית תקנונית, והמבוטח מצטרף אליה ולתקנון הקרן הניתן לשינוי מפעם לפעם ע"י הקרן, לפי תנאי המשק המשתנים. שינוי בתקנון הקרן חל גם על מבוטחים קיימים.

קרן פנסיה מקנה לך קצבה חודשית מגיל הפרישה וכן קצבת שאירים, קצבת נכות על פי המסלול בו בחרת. הקצבה תחושב על פי הצבירה הקיימת בתכנית ולפי תוחלת החיים הממוצעת באוכלוסייה בעת פרישתך. כמו כן משולמת הפנסיה לשאיריו של המבוטח/ת ומשולמת כקצבה קבועה או זמנית במקרה של אבדן כושר עבודה, על פי תנאי תקנון הקרן.

אבדן כושר עבודה

פנסיה המשולמת במקרה של אבדן כושר עבודה מלא או חלקי.

פנסיית נכות יכולה להיות משולמת לתקופה מוגבלת (פנסית נכות זמנית, במקרה של איבוד זמני של כושר העבודה) או לכל התקופה שנותרה למבוטח עד הגיעו לגיל בו יש לו זכות קבלת פנסיית זקנה.

תקנון קרנות הפנסיה מגביל את הכיסוי למקרה נכות, ופנסיית הנכות של הקרנות נחשבת לכן למוצר "נחות" לעומת ביטוח אבדן כושר עבודה בפוליסה בחברות הביטוח.

פנסיית זיקנה

פנסיה המשולמת לזכאים החל מהגיעם לגיל פרישה, לכל ימי חייהם.

משמעות הפנסיה הינה אבטחת רמת ואיכות חיי המבוטח מרגע פרישתו לגמלאות ועד סוף ימיו, ללא מגבלת זמן.

גיל הפרישה, על פי חוק גיל פרישה התשס"ד-2004, הינו 67 שנה לגברים ו-64 שנה לנשים. עם זאת, בתוכניות פנסיה שונות (פרטיות, ציבוריות וממשלתיות) ניתן להגדיר גיל פרישה השונה מגיל הפרישה הכלל ארצי או גילי פרישה מיוחדים למקצועות שונים. כמו כן, בתוכניות פנסיה שונות ניתן להקדים את הפרישה לפני גיל הפרישה הרגיל (בדרך כלל תמורת הפחתה של שיעור הקצבה) או לדחות את מועד הפרישה (בדרך כלל עם תוספת לפנסיה, בשל הדחייה והארכת זמן החיסכון).

פנסיית שאירים

פנסיה המשולמת לשאירי המבוטח (העובד המבוטח בפנסיה או האדם שבוטח באופן פרטי או הפנסיונר) במקרה של מות המבוטח/ת.

המוגדרים כשאירים הם: בן/בת הזוג של הנפטר, ילדיו של הנפטר (עד הגיעם לגיל מסויים, 18 או 21 או אף לכל החיים אצל יתומים שאינם מסוגלים לכלכל את עצמם) וכן פנסיות לשאירים אחרים התלויים בנפטר כמוגדר בתקנון תוכנית הפנסיה.

פנסיית השארים מקנה למשפחת המבוטח פתרון אמיתי ונכון למקרה פטירת המבוטח. תקנון קרן הפנסיה מביא לעדכון אוטומטי של הכיסוי למקרה פטירה לפי השכר המבוטח ומצבו המשפחתי של המבוטח, כך שבמקרה פטירת המבוטח תהלום הקצבה את צרכי השארים.

מידע נוסף בנושא:

אגרת עזיבת העבודה

עובד/ת יקר/העם עזיבתך את מקום העבודה אנו עומדים לרשותך.התכנית הפנסיונית שלך כוללת כספי פיצויים ותגמולים.עליך לקחת מספר החלטות בעניין הכספים

המשך קריאה »